onsdag 18 augusti 2010

När EK köper present

Man kan inte säga att EK inte får saker gjorda. I går fick hon i uppdrag att köpa en present till en kollega. Idag kom hon med denna påsen.


Hon går fram till mig och två av mina kollegor, säger inget, sätter bara ner påsen framför våra fötter. Vi tittar i påsen, hon säger fortfarande inget utan bara gestikulerar mot påsen.
-Har du köpt en present? frågar min kollega.
-Ja! Jag köpte den på Cervera, de hade 70% rabatt och jag fick både det och detta för priset av blabla!!!
-Vad bra! sa vi. Jättebra EK! Det har du gjort bra!
Sedan gick vi vidare, resten av dagen ser vi EK springa runt bland medarbetarna och visa de inslagna paketen.
De saker jag undrade över idag var:
  • Varför springer hon runt och visar inslagna paket? Ingen som ser vad det är ändå.
  • Varför måste hon visa alla att hon handlat. Är det för att hon trodde att ingen trodde att hon skulle klara av det eller?
  • Hur många dagar måste vi lyssna på att hon handlat och dessutom på 70%?
Fast jag tycker att presenten var bra, än om jag inte sett den och jag tycker det var bra att EK handlade då slapp jag.


11 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Puh, skönt att det varken verkar vara rivjärn eller loppisprylar i paketet.

AA sa...

Även jag pustar ut! Ok, man kan nog köpa rivjärn även på Cervera...men hoppas ändå att EK använt lite förnuft (om hon nu har något). Stackars dig som ska behöva lyssna på hennes självbelåtna pladder i tid och evighet nu! Måste vara en person med ett stort bekräftelsebehov!
Ska bli intressant att höra vad EK hade köpt...=)
Kram

Afrodite sa...

Hahaha...alltså det var jag som skrev det där sista! Jag slant på tangenterna och vips, så hade jag publicerat...=) Med signaturen AA...=)

Heidi sa...

Hahaha..vad bra att hon kom till nytta nån gång då ;) Sen tycker jag att Cervera gör såå fina paket!

BP sa...

Ha, ha, ha... igen! Stackars EK hon har ju mindervärighetskomplex och behöver bekräftelse. Å vad gör du så? Ja, du bloggar om att hon n å g o n talang ia.;-)

Malla sa...

hon måste vara 70 år. är det inte dags för pension snart :P

Hörni sa...

Stort bekräftelsebehov och låg självkänsla är min analys. Bra gjort av henne i alla fall.

anne sa...

Men hon tycker väl hon gjort en toppenaffär!!!

Åsa sa...

Hejsan.
Läste detta inlägg och var sedan tvungen att läsa ALLA inlägg om EK. Jag tror inte jag orkat vara så positiv som ni ändå verkar vara om jag hade haft en sådan kollega som EK.

Linda - ehtela.com sa...

Haha, alltid lika roligt att läsa ok EK - ett kul inslag på din blogg tycker jag :)

agnes sa...

Den här Ek märker nog av att hon inte är så omtyckt av er andra, Jag tror att svaret på dina frågor är: Hon gör så för att visa sig duglig och duktig för er.