tisdag 17 augusti 2010

Presentfunderingar

En av mina kollegor slutar nu och det pratas om att köpa present till henne. Någon föreslår:
-Ska vi köpa ett rivjärn till henne? Säger C.
-Va? undrar jag.
-Eller en sådan där trevlig potatisskalare? säger EK.
-Eller, säger jag, en sådan där giljotin man hackar lök med!
-Va, finns det? Vad häftigt! säger EK.
-Nää...,svarar jag. (Ingen som förstår att jag är ironisk.)
-Jag har sett så fina saker på loppis, kanske ska jag köpa något där? säger EK.
-Va? undrar jag.
Sedan går jag.
Ska bli intressant och se vad de köper.

11 kommentarer:

Petra sa...

Madremia, stackars sate.

Rut-Knut-Tjut sa...

Oj, oj, jag vill veta.

BP sa...

1. Undrar om kollegan var särskilt omtyckt. Tror inte det.
2. Det är ju inte klokt - som vanligt alltså - vad EK klämmer ur sig.
3. Ironi är en "gåva" som få förstår. Hade jag varit där hade jag skrattat ihjäl mig:-))))

anne sa...

Jag=mållös.

Tingeltangel sa...

Jag måste fråga... Hur har ni det på jobbet egentligen?

mon amie sa...

hahahaha...ursäkta att jag skrattar. Men det var kul. Linas matkasse verkar spännande!

Fröken Isakson sa...

hahah du har ju för sköna kollegor, vart har de hittat dem ;). kram kram och hoppas du får en toppendag

Afrodite sa...

Mycket intressant! =) Hahaha...

Mary sa...

Ni kan väl gå o handla någon av de fina presentförslag som du visade på bloggen inför din systers bröllop? Det var ju höjdargrejer :)

Daniel sa...

På loppis e allt möjligt, kommer nog bli en bra gåva!

Amazingdays sa...

OMG! Alltid lika spännande att läsa om ditt jobb. Undrar vad de hittar på för något?
Kram