fredag 13 augusti 2010

Godmorgon!! :)

Jag har märkt att jag är nervös inför bröllopet i morgon!
Vad har jag att vara nervös för? Det är ju inte jag som ska gifta mig!
Fast jag ska ju läsa en dikt som brudparet gett mig, övar på att läsa den så bra som möjligt.
A som ska vara brudnäbb har antagligen fått nässelutslag över hela kroppen, ska till läkaren i eftermiddag för nu har hon haft dem i en och en halv vecka...
Hon är väldigt ledsen för det, klänningen är baraxlad.
Få se om vi får någon mirakelsalva i eftermiddag.


Jag har läst ut Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist. En bok med 10 korta berättelser om döden beskriven på Lindqvists annorlunda sätt. Gillar man hans tidigare böcker så gillar man denna boken också.

8 kommentarer:

Selma sa...

Inför bröllop ska man vara pirrig.

anne sa...

Nässelutslag? Vilket skräp!

Klart man ska vara pirrig inför bröllop! Bara man inte får hakskak och översvämning i ögonen bara...

Sv. Jag använder Paint Bucket, det kräver sin man/kvinna men är jättekul. Kanske om jag övade mer så skulle det bli lättare att få fason på bilderna, men å andra sidan är det litet det som är det roliga-att bilderna ser hemmasnickrade ut. :)

anne sa...

Fel!

Det heter Paintbrush!

Vilda tankar! sa...

Hoppas det finns en salva som hjälper mot A:s nässelutslag. Cortison kanske?
Bröllop är så högtidligt, känslofyllt och en stor händelse - inte bara för brudparet utan för alla inblandade.
Så jag har full förståelse för nervositeten.

Så mysiga ni ser ut på tjejkvällen i soffan!

Hoppas nu allt löser sig för för er och att ni kommer iväg på bröllopet i morgon med lugnt sinne.
Kram på dig!

Amazingdays sa...

Att gå på bröllop är en mycket trevlig tillställning för alla inblandade. Din syster är säkert ännu mer nervös. Hoppas ni får en minnesvärd dag/kväll.

Kram
//Carina

Malla sa...

joo, det är alltid lite pirrigt inför ett bröllop! :)

Emelie sa...

Inte ska du vara nervös heller, det är mitt jobb! Stackars, stackars A, hoppas att hon får annat att tänka på imorgon och glömmer utslagen. Jag har fixat deras söta buketter idag i alla fall :) Och A får hålla min bukett när vi byter ringar. M får äran att bära ringarna :) Mamma har väl berättat?

Förresten, jag tycker fotot av er ovan där ni ser ut som ni ska göra på bröllopsfesten är ljuvligt!

Kramar världens finaste syster som kommer att läsa dikt ypperligt :)

Ellinor sa...

Jag gillar hans tidigare böcker så denna låter som ett måste.
Kram