onsdag 4 augusti 2010

När EK ska larma

EK är sist hem från jobb och ska därför larma. Hon trycker in koden en, två, tre gånger och sedan är larmet spärrat. I panik ringer hon och skriker till en annan kollega:
-Larmet är spärrat!!! Vad ska jag göra? Jag tryckte in koden flera gånger men det fungerade inte!!! Vad ska jag göra?!! Du måste hjälpa mig!!
-Ta det lugnt, svarar min kollega. Vad gjorde du?
-Jag tryckte ju in koden flera gånger och det fungerade inte!! Jag tryckte in Franska revolutionen men det fungerade inte!!! Jag...
-Va? Franska revolutionen?
-Ja, koden 1789 Franska revolutionen!
-Men den koden har vi aldrig haft!
-Inte??
-Vi har haft samma kod i snart tre år och det är inte den!
-Jaha...oj...


13 kommentarer:

Amazingdays sa...

Kanske inte så konstigt att det inte fungerade...
Trevligt att titta in till dig igen. Det har varit mycket de sista dagarna. Det mentala tröttheten har varit överväldigande.
Kram
Carina

Hörni sa...

Hahahahahaha, oj vad rolig hon är att läsa om, men säkert inte lika kul att jobba ihop med.:D

BP sa...

Yiieeepphhiiee EK is back:-))))
Gud vad jag skrattar (japp jag håller på fortfarande) åt det inlägget. Vive EK säger jag bara med eller utan Napoleon;-)

Dubbelörn sa...

Välkommen tillbaka hälsar vi EK!

Hon är liksom inte som alla andra, she's really something else :D:D:D

Hennes logik är något alldeles extra ;).

Kram

Fröken Isakson sa...

Haha :). kramar

Ellinor sa...

Haha, en fördel om man ska larma är ju att man känner till koden ;)

Kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Ha ha, hon är verkligen unik hon :)

ansepanse sa...

hahaha - jag kan inte låta bli
kramar

Petra sa...

ÄNtligen är hon tillbaka!

anne sa...

Är hon verkligen verklig? För hon är rent overklig måste jag säga...

anne sa...

Jag är bara tvungen att prenumerera på din home-blogg också! Du har så säker smak och inspirerar mig!!!

Gulledig!

PS. Men jag kan bara kommentera under min googleid på den bloggen och det blir ibland litet knöligt (anonym som jag är...). Du kan inte lägga in samma kommentatorsalternativ som i denna bloggen?

Heidi sa...

Hahaha..I love EK ;) Att läsa om alltså..jag skulle nog spöa upp henne om hon var min kollega..haha..

Anonym sa...

Jag förstår inte hur alla kan tycka så synd om dig, som har en person på jobbet som gör en till ett frågetecken, EN! Du har nämnt ett par gånger att dina andra kolleger håller med dig om att hon är märklig. Så det är flera stycka mot en...
Har du verkligen tänkt efter om detta är rätt?

Jag tycker synd om henne. Hur konstig hon en kan vara, det spela ingen roll. Detta är mobbning, att lägga ut sådana här blogg-inlägg som alla kan se! Det är ju hur lätt som helst för henne att förstå att det är hon du talar om, om hon skulle råka se detta! Du har till och med målat av en bild av henne!

Detta är något som kan tas upp hos arbetsskydds ombudet eller diskriminerings ombudsmannen!