måndag 23 augusti 2010

VV

Så var det dags för VV i dag igen. Idag pratades det om mat.
Ni vet sådana där risbollar med en rå fisk på? Ja, ni vet vad de heter, det vet min VV-konsulent också, de heter shusi!

-Hur många pro-point är det i sushi? frågar en kvinna.
-Det är ungefär 1 pro-points i en shusi. En del shusi är där 1 1/2 och i andra en halv, så man kan säga 1 pro-points per shusi.
-Jaha.
-Sen tillkommer ju riset.
-???, men riset hör ju ihop med fisken?
-Jaha, får man inte det i en skål sidan om?
-Nää...
-Jaha. Jag får nog gå till en sådan där shusirestaurang!

13 kommentarer:

Heidi sa...

Hahaha...kan inte du flytta hit? Du verkar dra till dig roligt folk ;)

Hörni sa...

Hahahaha, shusi, det var nåt nytt. Sitter ni inte bara och skrattar på de där träffarna?

anne sa...

Heheheheeeee!!!

Kanse är hon en vinsk licka tin VV-letare?

Sv. 11 september-på dotterns födelsedag, jag fyller den 9:e! :)

Mamma med ambitioner sa...

Du e för härlig. Hon verkar vara EK raka motsats. Kanske kunde du föra samman dessa två. Så kul vi kunde haft åt det här.....
Hoppas vågen var snäll mot dig i dag med. cool vinväska, var det rött eller vitt vin måntro. Kram och godnatt.
Ps åkte och köpte lite höstblommor efter ditt fina krukmakeover inlägg. Tack, tack!! och god natt, natt. Jag är nog riktigt trött i kväll för det tramsas mest:)

Amazingdays sa...

Hon verkar inte vara speciellt påläst... :-)
Hoppas det gick bra på vågen.
Kram
Carina

Malla sa...

haha, det här är nästan bättre än EK! :D

BP sa...

ASG - med storbokstäver:-)))) Herregud, var har du hamnat någonstans.

PS. Du kanske kan bjuda henne, ha, ha, ha:-)))) DS

Heidi sa...

Sv. visst är det viktigt med snygga stövlar i skogen?? ;) Idag hittade jag några benbitar, hyperventilerade nästan tills syrran sa åt mig att skärpa mig. Dit åker jag inte igen!!

Vilda tankar! sa...

Fru full koll verkar det som.
Hoppas vägningen gick bra i alla fall.
Kram

Helena sa...

Sushi is da shit ;)
Vi äter det minst 3 dagar i veckan tror jag, sjukt gott. Sen slipper man bli sådär "äckligt" mätt också.

Fröken Isakson sa...

Hihi vilken sten har hon bott under ;). kram kram

ansepanse sa...

det lät komplicerat det där :)
kramar

Åsa sa...

Haha, vilken underbar människa. Eller så är det du som beskriver det så bra.