fredag 27 augusti 2010

Fredag

Har precis kommit hem från vårt avtackande av en kollega. Hon blev glad för presenterna, förutom ljuslyktan som min chef gav henne. Hon sa att den var fin men att hon inte skulle tända ljuset eftersom hon endast tände ljus när någon dött.
Oj, jag som älskar att tända ljus, bara för att det är så mysigt...
Ja, vi är olika.

Vad roligt att ni ville rösta på mina teckningar!!!
Den som fick flest röster var denna:

Men det var inte helt solklart, ni hade röstat rätt så olika. Det var i alla fall kul att läsa era kommentarer om varför vilken bild var bäst! :)

11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Jag älskar tända ljus varje dag, höst- som vintermiddagarna vardag som fest!

Rut-Knut-Tjut sa...

Ohoj, här har jag missat röstningar och allt. Du vet, jobb, kalasande och sånt. Nu lägger jag mig som 20nånting och vaknar som 30.

Jag tänder också ljus så fort det börjar bli lite mörkt, jag älskar ljus. Man är verkligen olika. Gav en fin fin ljuslykta till en granne en gång. Hon skulle ha den som prydnad för har man 11 perserkatter passade det tydligen inte med levande ljus ;)

BP sa...

1. Ljuslyktor är inte heller min grej direkt måste jag säga. LEDar är mera mitt stuk. Men som du säger - kul att vi är så olika.
2. STOR komplimang: om vi har röstat olika så är det bara en bekräftelse för dig att du är mångsidig och kan teckna på olika sätt. Perfekt. Ser redan fram emot nästa röstning:-)))

Diana sa...

Är det en scen från en våldsam krock som du blev vittne till? Usch

Jag är jätte dålig på att tända ljus, tycker det är mysigt när de är tända men jag är såååå nojjig att det ska ta fyr så jag kan inte slappna av.

Malla sa...

ljuslyktor ska tändas i tid och otid :)

Fröken Isakson sa...

Och jag som alltid tänder ljus, året om :D,kram

Hörni sa...

Det är jättemysigt med tända ljus, men jag glömmer ofta bort det tyvärr. Kul att den bilden vann, som jag röstade på! :)

ansepanse sa...

jag tänder också gärna ljus på kvällarna - det är så mysigt :)
kramar

Herta sa...

Lite oförskämt kanske. Man behöver ju inte tala om precis allting hur som hellst. Att ge bort ljusstakar, lyktor mm är ju ganska vanligt idag.

Ellinor sa...

Oh, hur kan man leva en höst/vinter utan levande ljus? Det är ju en av alla de saker som gör dessa årstider så mysiga.
Kram

Heidi sa...

Hmm, min man kallar mig "hobby-pyroman" eftersom jag alltid vill ha ljus tända ;)